BUYRUN..

HOŞ GELDİNİZ :) ARKANIZA YASLANIN VE TADINI ÇIKARIN..

22 Mart 2013 Cuma

KAFAMA S.ÇAR GİDERİM..

Siz böyle güldüğüme bakmayın. İçim kan ağlıyor kan. Ben bunları hak edecek ne yapmış olabilirim ki?. Ne yani, burayı kendim tercih ettiysem? Bilmiyordum. Bu kadar çok çalışmam gerektiğini bilmiyordum.

Öğreniyor insanoğlu arkadaş, öğreniyor.

Üniversiteymiş, pehh !. Kim bilebilirdi ki bu kadar çalışılması gereken bir yer olduğunu. Mesela ben bilmiyordum. Hepimiz oraya gitmek için harıl harıl çalıştığımıza göre eğlenceli bir yer olmalıydı. Her gün gezmeler, aileden uzak, tatil gibi bir şey olmalıydı. Karışanın yok, kendin istediğin yemekleri yapacaksın, erkek arkadaşınla istediğin yere istediğin saatte gidebileceksin..Baksanıza, cennet gibi değil mi?

Değil dostlar, değil. Buraya gelince öğreniyosun cennetin ailenin yanı olduğunu. Hani ' Anne yaa.. Yine mi ıspanak' ya da ' Ben bunu yemem, başka bir şey yap' gibi kibar istekleriniz burada malesef olmuyor hanımlar, beyler.

Fix menü her gün MAKARNA olacak. Şu an " Ben makarnayı çok severim, ohh mis gibi. Her gül olsa her gün yerim valla " diyenleri duyuyorum da, onlara şunu söylemek istiyorum;
"Bak güzelim, bu dünyada en çok annemi severdim, annemden sonra makarnayı. Makarnanın her çeşidini yedim aklına gelen gelmeyen. Hatta kendi uydurduğumuz makarna çeşitleri bile oldu yokluktan (makarna çorbası vs.). Ben hayatta 2 şeyden nefret ettim, biri Gülümcan, diğeri Makarna." (Gülümcan kulakları çınlasın lise arkadaşlarımdan biri. Ondan nefret ediyorum ama bir nedeni yok. Aslında var da uzun hikaye. Onu da bir ara anlatırım söz ).

Her gün öyle gezmeler de yok anacıımm. Varsa paran gezersin.Çoğu zaman paran olmayacak. Bu maddi durumun iyi olsun ya da olmasın böyle. Çünkü sen daha para tutmasını öğrenememiş olacaksın(4 sene boyunca öğrenmemek için direneceksin). Her ayın 7'sinde paranı aldığın gün büyük bir kısmını harcamış olacaksın. Kalan birazcık paranla tam 1 ay geçinmeye çalışacaksın. Eğer boş vaktin varsa bence part time bir işe gir çalış, harçlığın çıksın.Bir ara da gezersin işte ( Ne araysa artık o ara).

Üniversiteye geldiğin gün kendini büyümüş hissedeceksin, sonraki günlerde liseden tek farkının ailenden uzak olman olduğunu anlayacaksın. Arkadaşlarınla çok kez ders notu sorunu yaşayacaksın. Sen o kadar çok çalışıp, çaba sarf edip uykusuz kaldığın zamanlarda, bir kaç sevimsiz senden not isteyecek. İşte o kritik cevabı vermenle birlikte okul hayatın bir yön alacak. Eğer sen " Ya kusura bakma veremem" ya da " Benim yazım çok karışık, anlamazsın. Bence başkasından almalısın." dersen vay haline. Yanlış cevap, bombayı elinde patlattın dostum, "GAME OVER". Eğer " Tabi arkadaşım, al tepe tepe kullan." dersen de adamın tepesine şaaparlar, bir daha elini eteğini çekemezsin. Tüm bunları öğreneceksin zamanla, ama ben sana bir kaç tüyo vereyim; "Ah ya.. Ben hiçç çalışmadım ki hiç bir fikrim yok benim. Not da tutmuyorum zaten biliyosun. Not bulursanız bana da haber verin." deyip işin içinden sıyrılacaksın .


Aslında sen tüm bunları yaşarken büyüyeceksin.Hiç anlamadan senelerin geçecek. Sonra öğrendiklerinin birer faso fiso olduğuna tanık olacaksın. "Bu mudur?" diyeceksin. Budur...




1 yorum:

  1. Daha bir 10 yıl makarna görmek yemek istemiyorum. :(

    YanıtlaSil