BUYRUN..

HOŞ GELDİNİZ :) ARKANIZA YASLANIN VE TADINI ÇIKARIN..

28 Şubat 2013 Perşembe

ANNELER VE İNEK SEVGİSİ...

"İneeeekkkk.. Gel kızım, gel annem. Bak sana ne aldım.. Aç bakalım beğenecek misin, aaa eveeettt kitapp.. Hem de çözümlü test kitabı." inek minicik ellerine aldığı, kendi kilosundaki kitaba bakar ve; "Anne, ben daha anaokuluna yeni başladım" , anne de hemen lafı ağzının ortasına yapıştrır; " Bu boyamalı test kitabı.Ayşe teyzen gillerin oğluna da almışlar zamanında, bak şimdi doktor oldu. Senin neyin eksik? Bak Fatma'nın kızı seni geçmiş diyolar, nasıl da havalı yürüyo o anası, benim neyim eksik? Ben kızımı doktor, mühendis, avukat ne varsa onlardan yapcam.".

Bu konuşma günümüz annelerinin rekabetten anladığı ne varsa onun ta kendisidir.

Daha anaokulunda başlıyor annelerin yarışı,( her şey yarış onlara göre); her gün bir anne çocuklara börek yapacak vs. minikler onları öğlen yiyecek.

Kim yaptıysa o gün böreği, hele  diğer çocuklar da beğendiyse; diğer analar bir hırsla daha güzelini yapmaya çalışacak ertesi gün. Ben suşi yapanı biliyorum yerli malı haftasında...:(

Çok anne var, çocuğu ödev yapmayınca sınıfta zor durumda kalmasın diye çocuğunun ödevini yapan. ( Ya da Ayşe hanım giller altın gününün  ortasında ' sizin çocuk da geçen gün ödev yapmamış, hocası kızmış. Bizim oğlan dedi.' gibi küçük , bayat laftarına maruz kalmamak için.)

Ah o sınavlaaarr... YGS, ÖSS, LYS, KPSS... Ben öss zamanımda (şimdi ygs olmuş), annemde ergenlikte çıkan sivilcelerden çıktığına tanık oldum. O stres, heyecan bende bile yoktu. Bunu ona söylediğimde ; " Anne olunca anlarsın." dedi sitemle o kadar.  Anneler yarışıyor anlayacağınız. Biz hangi okula gidersek gidelim, hangi sınıfta olursak olalım farkında olmadan onlar da bizimle okudular. Aslında " Her başarılı bireyin arkasındaki, başarılı kadın" sözüne hitaben, arkamızdaki başarılı kadın olmaya çalıştılar ve başardılar.

Ben de o kadınlara çam sakızı çoban armağanı birer diploma vermek istiyorum.Okul zamanına bizden çok  daha iyi motive oldukları, her gün ödevlerimizi düzenli yaptıkları, hiç bıkmadan usanmadan parasının son kuruşuna kadar bize test kitebı alıp, çözmesek de kitaplığa koydukları için , tüm annelere dünyadaki tüm çocuklar adına teşekkürü bir borç bilirim. Biz çocuklar olarak elinizde olsa bu sınavlara bizim yerimize girebileceğinizin, ve bu konuda iddalı olduğunuzun farkındayız. Bu nedenle ben , her birinizi göstermiş olduğunuz üstün başarılardan dolayı en çalışkan öğrenci ilan ediyorum. Vatana ve millete hayırlı, uğurlu olsun..:D


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder