BUYRUN..

HOŞ GELDİNİZ :) ARKANIZA YASLANIN VE TADINI ÇIKARIN..

26 Mayıs 2014 Pazartesi

ÇÖLÜN ORTASINDA 'ETKİSİZ ELEMAN' İKEN, BİR GÜN...


Gece saat 'bilmem kaç', ben hala depresyondaydım,

Çölün ortasında susuzluktan ölmek üzereydim. Bir yudum su arıyordum..Su.. Su.. Suuuu.. Derken birden, bir ilan gördüm.. Bu bir serap olabilir mi? "SMMM Bilmem Kim, yanına en az 3 yıl tecrübeli eleman arıyor.".

3 YIL. Hımm.. Kendime sorular sorup, aranan kriterler bende mevcut mu öğrenmek istiyordum; 
"Tecrüben var mı Kaybakam?"
"I ıhh"
"Peki muhasebe programı biliyor musun?"
"I ıhh"
"Eeee.. Nasılsın o zaman? İyi misin?"
"İyiyim."

Tüm bunları kendimle tartışırken aklımdan ilan alt yazı olarak geçiyordu; "3 yıl tecrübeli eleman... 3 yıl tecrübeli eleman.. 3 yıl tecrübeli ELEMAN !".. İşte bu.. Ben bir elemanım..Nasıl bunu fark etmem yahu..

Sabah 9'da adamı aradım;( en güzel ses tonumla) "İyi günler, ben internetteki iş ilanınız için aramıştım." Telefondaki ses beni dinledi " Bir dakika" dedi. Sonra birilerine bir şeyler sordu, duyduğum kadarıyla "O ilanın süresi geçmedi mi?" gibi bir şeydi. Konuştuğu kişinin sesini duyamıyordum. Sonra telefondaki ses; "Buyrun, bu gün müsaitiz. Ofiste görüşebiliriz." dedi.

İnanamıyordum. Biraz da pişmandım. Derdimi anlatmak istemiştim.. " Ben sizin aradığınız eleman değilim, ama elemanım. Beni eğitir, üzerine para da verirseniz sizin istediğiniz eleman olabilirim " demek istiyordum ama diyemedim..

Yanımda canım Batman'ım vardı.Ofiste güzel karşılandık. Adımı sordu, vs.. bilgilerimi aldıktan sonra; "Buyrun" dedi. Buyurdum;
"Ben bu yıl mezun oluyorum Maliye Bölümünden. Bir çok muhasebe programı teorik olarak gördüm ama pratik bende sıffır sıffır sıffır " dedim.
" Kaç yılda bitirdiniz bölümü?"
"4 yıllık okuyorum zaten, 4 yılda bitti."
" Hay Maşallah (bunu özellikle unutmamak için yazıyorum. Vallahi dedi. Beni övdü. Oley Allaaamm).
"Teşekkür ederim..(içimden şaşırdım, yüzümden belli etmedim. İlk defa böle bir iltifat edildiğini bilsin istemedim). Beyefendi, benim amacım işi öğrenmek. Eğer ailemin ekonomik durumu iyi olsa, sizden ücret de talep etmeyeceğim. bla bla bla.."
" Ne kadar istiyorsunuz?"
"x kadar"
"Tamam. Ben sizin talebinizi karşılarım. 4 ay boyunca sizi eğitirim. Sonrasında sizinle tekrar bu masada oturur, bir iş görüşmesi daha yaparız. İsterseniz devam edersiniz."

İNANAMIYORUMMMM..Ben şaşkınken adam devam etti;

 "Bakın, sizinle açık konuşmam gerekirse, aradığım kriterlere uymuyorsunuz. 25 tane ciddi başvuru aldım. Onlardan birini almayı düşünüyorum. Ama her halükarda sizinle de çalışmak isterim."

Yaaa işte kaybakcıklar. Ben çıktım bir mutlu. İşi adım galiba. OLeyy.. GALİBAAA.. GALİBA MI? ADAM BANA SENİ İŞE ALDIM DEMEDİ Kİ..

Kendim kendime kafam karıştı. "Her halükarda sizinle çalışmak isterim." ne demek? İşe alındım mı ben acaba?. HE?


Derken efenim......
Dünden önceki gün telefon geldi ve işe kabul edildiğimi öğrendim:):).. Tezim de aynı gün bitmişti , teslim etmiştim.. Çifte kavrulmuş mutluluktu benimkisi yani..:).

Artık emekli öğrenci Kaybakam Hanım, oldu size SMMM çırağı...:D...

2 yorum:

  1. Heyecanınızı hissettim. İlk işe girişler unutulmaz anılardır. İlk işinizde mutlu olmanızı dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Darısı tüm işsizlerin başına..:D.

      Sil