BUYRUN..

HOŞ GELDİNİZ :) ARKANIZA YASLANIN VE TADINI ÇIKARIN..

6 Ekim 2013 Pazar

VİCMAN


İNSAN-Kim yağmurda gördüğü bir hayvanın üzerine ıslanmasın diye şemsiyesini bırakır?
VİCDAN-İnsan?
İNSAN-İnsan şemsiyesini bırakır mı?
VİCDAN-Bilmem bırakır mı?
İNSAN- Valla ben olsam bırakmam
VİCDAN- Bence de sen olsan bırakmazsın.
İNSAN- Harbi mi len? Gerçekten bırakmaz mıyım?
VİCDAN- Ne bileyim pampa, bırakır mısın?
İNSAN- Ne bileyim ben. Ama bırakırsam ben ıslanırım. Vallahi iki tane şemsiyem olsa ekmek musap çarpsın ki bırakırdım.
VİCDAN- Oh be..Haklısın .. Haklısın dimi?
İNSAN- Haklı sayılır gibi bir şey olabilirim sanırım.
VİCDAN- Hımm.. Senin kafan karışmaya başladı. En iyisi ben bir rahatlayım da sen de rahatla.

Gördüğünüz gibi dostlar, insan ve vicdanı bir savaşa girdiği zaman, Çoğu zaman insan; vicdanı rahatlasın diye aklını kullanır kullanır kullanır, artık dumanlar çıkan beyni yanmak üzereyken, vicdanı mecburen rahatlar. Çünkü vicdanı rahatsız olsa bile elinden bir şey gelmez. İnsan hamle yapmak istemez..

Eskiden insanlar yolda dilenci gördüğünde , elleri kendiliğinden cebine gidermiş. Kapıya bir yabancı geldiğinde kapılar sonuna kadar açılıp eve buyur edilirmiş. Şimdi nasıl mı?

VİDAN: Ah ya.. ne kadar yoksul bir adam.
İNSAN: Hı hı. Off.. Yine önümüzü kesecek pis elleriyle. Hastalıklı mıdır nedir ya.
VİCDAN: Biraz yardım etsen mi ne? Ama yine de sen bilirsin pampa. Ama bana soracak olursan..
İNSAN: oFF..Geç kaldım yine ya.. Toplasınlar bu yalancı pis insanları dışardan. Onun benden fazla parası vardır valla.
VİCDAN: Hani sen yapsan, Allah görse?
İNSAN: Sapasağlam adam . Çalışsın. Bir sürü iş var. Hazır para nereye kadar.
VİCDAN: En azından bir iki bir şey ver be insafsız. 70 yaşında adam len o. Babandan büyük taş arabası seni ya !
İNSAN: Ah şu vicdanım yok mu... Al amca al.. Üstü kalsın .

Şekil bir A'da da görüldüğü üzere bazen vicdanın insanı yendiği de görülmüştür. Ama genellikle insan vicdanını ört-pas eder.

İnsan kendi içinde her gün girdiği bu minik sınavlar karşısında bir yola girer. Sonra da ; "Kaderimde varmış,"  " Allah alnıma öyle yazmış" gibi saçma sapan bahanelerle (ki bu bahaneleri kendine söyler) yalnızca kendini kandırır, bir ömür tüketir.

Vicdan bir SUPERMAN, BATMAN, ÖRÜMCEK ADAM ,olmasa da onlardan daha güçlü bir kahraman değil midir? Ben ona bundan böyle VİCMAN diyeceğim.  O bir halk kahramanı. İyiki varsın VİCMAN..

:):)


2 yorum:

  1. :)) Süper tanımlama olmuş. Aklınıza sağlık. Bende bir çok zaman vicman galip geliyor ama aklım sonra hadi len diyor ona. Bak gördünmü yine insan la vicdan karşı karşıya geldi :)

    YanıtlaSil
  2. Aynen..:) Ben de kendi aklımla vicdanımı sorgularken bir baktım ki vicman ortaya çıktı..:D. Umarım yararlı bir yazı olmuştur.

    YanıtlaSil