BUYRUN..

HOŞ GELDİNİZ :) ARKANIZA YASLANIN VE TADINI ÇIKARIN..

10 Ekim 2013 Perşembe

DEVLET BEDENİM İSE, BEN BAŞBAKAN OLMALIYIM.



Kalmadı anam kalmadı. Gururumuzu da sattılar. O eski türk filmlerinden kalma bir masaldı belki de. Ya da bir ara fakirlere uğramış bir misafirdi, geçti gitti.

Önceden insanlar yardıma muhtaç olsa da, bundan kimselere söz etmezlerdi. Sağ elle yapılan bir yardımdan sol elin bile haberi olmazdı. İnsan ne iş olsa yapardı. Bir ekmek 5-6 parçaya bölünür , yine de şikayet edilmezdi.

Daha güzeldi insanlar, hayat daha güzeldi. İnsan insanlığını bilir, kimse kimseyi küçük görmezdi. Bir diğer deyişle; Zenginin parası, fakirin gururu yeterdi. 

Pis işlere göz ucuyla bile bakılmazdı. Bakanlar yok muydu diyeceksin, tabi ki vardı. Ama toplum onları dışlardı. " Sen kötü bir iş yaptın, çoluğumuz, çocuğumuza kötü bir örnek oldun. Ya bu yoldan geri döneceksin, ya da bu deveyi böyle güdeceksin !" ifadesiyle yoldan geri dönenler de vardı.

Aşkta gurur olmaz, kabul ederim. Ama insanda gurur olsun be arkadaşım. Gururun fazlası zarar, azı yarar, ortası karardır yahu.( Vayy bee.. bunu şimdi ben uydurdum hea.. Oha.. )

Üzülüyor insan televizyonlarda gördüğü, gazetelerde  okuduğu haberlere.. Ben küçükken hatırlıyorum Reha Muhtar , haberlerde örnek insanlara da yer verirdi. İşte bu kardeşimiz böyle güzel bir iş  yaptı. Nasıl bir duygu, helal olsun. Her yiğidin harcı değildir falan filan..  İşte o zamandan bu zamana gördüğüm bir başka örnek insanlar ise Otoyolda bir kazığa geçirilmiş tilkiyi arabasından inip (ki bu günümüzde üşenilecek bir durum oldu ) kazıktan çıkaran abilerimiz. (bkz.http://www.haberay.net/haber/1667/bunu-yapanlar-insan-olamaz)

Artık örnek insanların yaptığı kahramanlıklar da değişti görüldüğü üzre. Eskiden adam yangının ortasından bebeği kurtarınca kahraman olurken , şimdi tilkiyi kazıktan çıkarınca oluyor. Allah aşkına insan işi mi bu?. 

Diyeceksiniz " Yahu gururdan konuşuyordu bu kız ne ara , nasıl oldu da geldi bu konulara?". Hemen toparlayayım;

Merhamet;  kişiliğimizin yasama gurur, yürütme vicdan, yargı organıdır.  ( İsminden anlaşılacağı üzre yasama, yasa koyan demektir. Yürütme, bu koyulan yasayı yürütebilmeyi ifade eder, yargı ise konulan yasaya uymayanları cezalandıran işlevdir. Bunlar basitleştirilmiş tanımlardır.)

Görüldüğü üzre hepsi bir bütündür. Her ne kadar literatürümüzde " Merhametsiz insan" , "Gurursuz insan" ," Vicdansız insan " kelimeleri olsa da böyle insanlar yoktur; ama bu özelliklerini kullanmayan, kullanamayan, kullanmak istemeyen insanlar vardır.

Temennim öyle bir insan olmamak. Duam, kimsenin böyle bir insan olmaması. Umudum; bunu başarabiliriz. Gerekli araç-gereçler ; zaman..

Tüm bunları düşününce ben ( baktım ki yasama, yürütme, yargı organımda varmış kendim buldum) kendim kendime kendi bedenimin bağımsızlığını ilan ettim. Kendimi de başbakan ilan ettim. Baktım ; başbakanı beğenmiyorum , bir darbe indirdim mi ohh yine bağımsızım.. :D. 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder