BUYRUN..

HOŞ GELDİNİZ :) ARKANIZA YASLANIN VE TADINI ÇIKARIN..

22 Ocak 2013 Salı

AŞKIN KİMYASI


 Bu şarkıda ve daha bir çok şarkıda , şiirde, hikayede aşkı gözlerin anlatabileceğini savunur insanoğlu.Peki bu gerçekten de böyle mi?. 
İnsanlar bunu bilimsel olarak (üşenmeyip) araştırmışlar, "İşte size aşkın kimyası" demişler. Ben okuduğumda  ; "Oha ! Aşk hastalık mı? " diye düşünmeden edemedim . Size şöyle kısaca bahsedeyim;

Bir annenin çocuğunu karşılıksız olarak sevmesinin nedenini bile araştırmışlar. Sonuç: 

Hormonlar. Anneler doğum yaptıktan sonra vücutları bazı hormonlar salgılıyor. Bu hormonlar yalnızca kadınlarda ve memeli hayvanların dişilerinde bulunuyor ve yalnızca doğum sonrası salgılanmaya başlanıyor. Tabi aşık olunca salgılanan hormonlar farklı. "Aşk Hormonu"  adı verilen bu hormon vücutta henüz bulunamadıysa da, aşık olan bir insanın vücudunda mutluluk hormonu, cinsel istek hormonu, stres hormonu ve adrenalinin arttığı tespit edilmiş.Buraya kadar bir problem yok. Sonrasında şu bilgilere ulaştım:

MRI görüntüleme sistemiyle aşkın, beynin "Ödül Merkezi" olarak bilinen bölümünde hareketlere neden olduğu bulunmuş. Aynı bölge uyuşturucu bağımlılığı söz konusu olduğunda da etkilenmekteymiş
Aşkın ilk evrelerinde beynin sex güdüsü ve bağımlılık gibi bölgeleri hareketleniyormuş.
Aşık olduğumuzda kanımızdaki serotonin seviyesi düşüyormuş. Aynı etki obsesif-kumpulsif bozukluklarda da görülmüştür.

Bu açıklamalara göre  ben aşkın hastalık olduğu kanısı üzerinde yoğunlaştım , biraz da kafa patlattım. "Aşk bir hastalık ise bunun iyileşme evresi nedir ? Hiç iyileşen var mı?" gibi sorular yönelttim kendime. Sonra aklıma bir sürü iş toplantısı hikayeleri, Anlamsız bir sebepten dolayı dayak yiyen kadınlar, aldatanlar, aldatılanlar geldi. İşte bunlar iyileşenler değil miydi.

Dönelim şu aşkı anlatan gözlere? Ne görüyoruz da biz karşı cinsin gözlerinde, " bu deli gibi bana aşık" kanısına varıyoruz.?
Tabiri caizse "Gözdeki pırıldı" yı nasıl okuyabiliyoruz.?

Bak arkadaşım sana açık konuşayım. Aşık olan bir insan daha hızlı göz kırparmış( bilim öyle söylüyor). Kırp bakalım sürekli gözünü , sıkıyosa sulanmasın. Sen de sulanan gözde kendine pay çıkarmaya çalış. Oldu olacak gözüne parmağını sok da ağlasın senin için.

Benden söylemesi....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder